Humorgalan

Så var det snart dags för en av årets stora händelser, Humorgalan kl 20.00 den 1a maj på tv4. Vår lilla familj kommer sitta klistrad vid rutan. Detta är en chans för alla er som i vanliga fall inte gör så mycket för att hjälpa andra. Passa på att bli världsförälder. Om det är för mycket så skänk en liten slant, allt hjälper.

Min sambo och jag satt häromdagen o pratade om hur hemskt det faktiskt är att det är barnen i vårt samhälle som ser till att vi hjälper andra. Det hemska är naturligtvis inte att de vill hjälpa utan att det krävs ett barn för att få oss vuxna att göra något åt det samhälle vi till viss del faktiskt är skyldiga till.
Det skrivs lite då och då om barn som har läst om t.ex. katastrofen i Haiti och vill hjälpa till och då skänker alla sina besparingar. Det kanske inte är några offantliga summor, men det är allt de har och det vill dom ge till någon annan. Finns det något mer beundransvärt?
En väninna berättade för mig att de satt och tittade på humorgalan för några år sedan. Deras då två eller treåriga dotter vände sig om till min väninna och hennes man och sa "vi är väl världsföräldrar?" som om det var den mest självklara saken i världen. Naturligtvis blev de världsföräldrar.

Som sagt, missa inte Humorgalan den 1a maj kl 20.00 på tv4.



Om alla drar åt samma håll kan vi förändra allt!

/Jane

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0