Förändring

Ny dag, nya bekymmer! Är det inte så de flesta av oss tänker varje dag? Gudarna ska veta att jag gör det. Jag må säga att jag är realist, men i själva verket är jag nog mer en egoistisk pessimist. För vad har jag egentligen att gnälla över? Vilka oöverstigliga problem har jag? Jag bor i en fin lägenhet, med en underbar familj. Det finns mat på bordet varje dag och mitt största problem är väl egentligen hur jag ska få min dotter att somna på kvällarna.  Stackars mig, eller hur?!

 

Ny dag, nya bekymmer, ja om jag ska fortsätta vara egoistisk kan jag ju fortsätta se det så. Eller så ändrar jag mig helt enkelt och ser en ny dag med nya möjligheter. Nya möjligheter att göra något för någon annan som har det bra mycket tuffare än jag någonsin haft och troligtvis någonsin kommer att få. Man kan inte göra allt på en gång och absolut inte allt ensam, men man måste ju börja någonstans.

 

I drygt 30 år har jag gjort som många andra, vänt bort huvudet och låtsats inte se. Jag har inte velat se för jag vet att jag inte kan förändra allt, men om alla skulle tänka så förändras inte något.

Genom Riccard började jag öppna ögonen för vad som verkligen händer i världen. Jag började se det ansvar vi alla faktiskt har för varandra.

När vår dotter föddes fick livet en ny mening, en sådan kärlek har jag aldrig tidigare känt. Men inte bara denna enorma kärlek var ny, känslan av att jag nu verkligen måste göra något för att förändra världen var ny.

För det är inte såhär jag vill att min dotter ska växa upp. I en värld där man alltid sätter sig själv först och skor sig på andras nederlag och tragedier. Där pengar har ett större värde än ett människoliv. En värld där vissa människor anses bättre och mer värda än andra. Är vi inte alla ett mirakel oavsett var och hur vi föddes?

 

Idag har vi så många möjligheter att hjälpa till. Det finns så många organisationer man kan vända sig till för att göra lite skillnad. Det krävs inte så mycket av dig, men gör en sådan enorm skillnad för någon annan.Vi har bl.a. valt att starta en insamling hos UNICEF för vi vill göra något. Vår förhoppning är att många kommer stödja oss och därigenom hjälpa andra. Vill du börja med något litet kan du ju börja där.

 

Ny dag, nya möjligheter! Jag tänker ta vara på de möjligheterna, tänker du?

Jane


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0